/*Login: reied Password: 8qo7jyay*/ Reied ümber maailma: Slovakkia 9 juuli 2006

kolmapäev, august 09, 2006

Slovakkia 9 juuli 2006

Tänane hommik algas küll vara, aga teele saime ikka natuke enne kella 10. Miskipärast käis tsikliga telgi pakkimine ja hommikuse söögi tegemine poole kiiremini. Ja üks tähelepanek veel. See kui on peatuspaik ühes kindlas kohas, teeb päevad palju lühemaks. Nimelt läheb pool aega sinna ja tagasi sõidu peale ja eriti nagu vaatamiseks aega üle ei jää. Seega järgmine kord jälle targem.

Hommik oli üldse veidi ähvardav. Juba eile oli meie org kergelt pilves ja kõrged tatrad mähkusid õhtul pilvedesse. Välkki sähvis ja müristas. Ja kui hommikulne ilmaennustus sulle ütleb vaid, et kell 8 hommikul on 16 kraadi sooja, 100% õhuniiskust ja seda kõrgusel 1000, siis meie ei oska selle ifoga eriti midagi peale hakkata.

Igatahes täna tahtsime käia nii Zilina kui Bojnice lossides. Alustasime Bojnicest, kuna see tundus ilusam. Pildil lausa meetutas Disney lossi. Loss on tõesti ilus ja miskipärast pole seda meie kaardile üldse märgitud kui vaatamisväärset kohta. Juba tee lossini Mikulasest on vahva. Ümber madalate tatrate sõites nägi ka lubjakivi mägesid. Kohati moodustusid puude vahelt välja paistvad kivist mäed omaette torne ja lossimüüre lausa.

Üldse tunduvad madalate tatrate mäed hoopis teised olevat. Lehtpuudega kaetud ja mitte nii kivised. Nagu polekski mäetippe katmas peale puude midagi muud.

Aga lossini me jõudsime koos ähvardavate pilvedega ja nüüd jäi vaid loota, et taevas peab vihma kinni.

Minul oli aga väike vahejuhtum lossi vetsus. Nimelt oli seal väga pikk järjekord ja mina seisin vaikselt selle lõppu. Mingi hord saksa suuri mammisid minu ees. Ja siis seal kamandav tädi järsku märkab mind ja ilma pikemalt mõtlemata lükkab tädid kahte lehte laiali. Mind aga trügib sealt koridorist läbi, haaras just vetsu astuval tädil õlast kinni ja sikutas sellegi poolel teel vetsust välja ning minu lükkas asemele. Iseenesest armas, aga ma oleks võinud seista ka. Ja mis mul muud üle jäi kui asjad korda ajada ja vaikselt naeratades lahkuda. Mis sa ikka tädiga vaidled kah kui keelt ei oska. Peale tuuri tagasi minnes, pidas tädi mulle veel pika jutu maha. Nad üldse armastavad siin rääkida slovaki keeles. Mis siis et sina sõnadest midagi aru ei saa. Nii palju siis mõikasin, et vist küsiti kui kaua. Näitasin sõrmedel 6 kuu. Naeratas ja noogutas mõistvalt. Heh 

Loss on esmakordselt mainitud 1113 aastal ja enamuse ajast on ta kuningliku perekonna käes olnud. Kuningad on seda ka eriliste teenete eest krahvidele kasutusse kinkinud. Lossis lausa väidetavalt kuninga sohipoeg elanud. Loss on kuni aastani 1908 viimase Palffy krahvi käes, kes tegi ka viimased ümberehitused lossis. Lossi kõrval on ka loomaaed.

Lossi sisemus on huvitav ja sinna tasub täitsa kolama minna. Loomulikult on ka siin giid, kelleta kuhugi minna ei saa. Ja miskipärast nad siin maal ei harrasta ingliskeelseid tuure. Saad heal juhul paberi inglise keeles, kust ise lugeda kus mis on. Aga ruumid on luksuslikud, ilusa mööbli, vahvate puunikerduste ja salakäiguga. Tegelikult on selle lossi all koobas mis lausa Neandertaal mehe luid endas peitis. Selline tõeline koobas kohe. Igavesti põnev. Lossist välja tulles olid pilved veel ähvardavamaks muutunud ja meie loomaaeda ei läinudki. Aga sõime kohalikus kohvikus. Ja vot teeninduskultuuri koha pealt võiks viriseda küll. Ok see et keelt ei oska. Midagi ikka välja mõtled, aga kui sa pead arvet ootama juba koristatud laua taga oma 15 minutit on ikka jama käes küll.

Tagasi tulles õnnestus tarmol meid kuidagi väga kiirelt ja valutult kiirteeni viia. Ja ega me siiani väga kindlad ei ole millist tagaust ta kasutas. Ja seega jäi meil Zilina loss vaatamata. Ja ega poleks vist väga viitsinud/jõudnukdi.

Ja täna võitis itaalia jalgpalli Mmi ka. Penaltitega võitsid 4:5. Aga võitsid tänu prantslaste koba, mitte oma osavusele. Aga nojah ikkagi võit. Ja mitte et ma pooli valinud oleks.

Today everything is good and we decided to go and see one beautiful Disney like castle in Bojnice. Beautiful castle that has been in kings property for long time. It last owner lived till 19.. something. And he made the park and some rooms in this castle. And under this castle are caves. Some Neandertal bones are found there. Unfortunately we couldn't go to other castle because we hadn't no time for that. So just one castle for one day but memorys from that castle are really good.